>>_____ Kami sedang mencari penulis blog. Kepada yang berminat sila e-emel kan kepada : fawazkolik@yahoo.com

JIKA AKU JATUH HATI

Tuesday, April 20, 2010

Akasia : AdaMaya



Apasal ramai sangat request aku letak drama Adamaya ni dalam sharing UMP??? Best sangat ke cerita Adamaya ni??? Rasanya dah ada dalam sharing site lain… ye la aku cuba la tengok synopsis cerita ni dalam google.. boleh tahan la untuk dilayan. Tapi layan exam dulu.. sekarang musim exam kan.. jangan ada yang guna toyol lak.. nanti kantoi tak pasal dapat markah kosong.ini aku letak synopsis drama ini, aku agak malaz nak download untuk masukkan dalam sharing. So, sesiapa yang rajin boleh la upload drama ini dalam sharing aku ek.. hohoho…



Jalan cerita sama dengan filem I'm Not Single. Orang cakap jodoh pilihan keluarga lebih kukuh dari jodoh pilihan sendiri. Adam dan Maya dikahwinkan atas permintaan keluarga masing masing. Setelah berkahwin, mereka berbulan madu di kawasan pedalaman



Dani merupakan bekas pakwe Maya sentiasa mengekuri dan mengintip kehidupan Maya dan Adam. Tujuannyer agar Maya dan Adam tidak hidup bahagian kerana Dani masih mencintai Maya.



Adam menjaga Maya dengan baik, sehingga mereka mendapat anak. Dani sentiasa berusaha agar Maya kembali kepadanya. Dani sanggup menceraikan isterinya dan sentiasa mendesak Maya supaya memohon cerai.Adam dan Maya sering bergaduh dan perhubungan mereka mulai renggang. Apakah yang akan terjadi selepas ini??? Adakah percintaan yang bermula dari hati sendiriakan menang?? Atau adakah percintaan selepas kahwin akan menang?? Korang suka cerita macam ini kan.. so korang layan la... aku dah dapat agak sapa yang akan dapat Maya ini.. kompem mesti Adam yang akan menang dan diaorang akan hidup bahagian buat selamanya... hahaha... kalau tak percaya korang tungu la ending drama ini.


Pelakon Drama Adamaya
Adam = Hussein
Maya = Lisa Surihani
Dani = Faizal Yusup

Tarikh bermula : 6 April 2010,
Masa : Isnin - Khamis, 6.30 petang,

Tengok Review Drama Adamaya
1) http://www.youtube.com/watch?v=-TikZo9MFbE
2) http://www.youtube.com/watch?v=baX0ZMjibB8

OST Drama Adamaya = http://www.youtube.com/watch?v=fcPvUoouWy0


Sinopsis I'm Not Single = http://ceritadimataku.blogspot.com/2009/12/im-not-single.html


All Right Reserved by :
for more info click :

2 comments:

  1. addicted ngan adam maya laa nie,,post bnyk agy psl drama nie..aku minat jalan ceritanya..so,tell me more..thanks..

    ReplyDelete
  2. rama ni dah nak abis... aku bg kat ko link download dan tengok adamaya
    link ni kuarkan cerita adamaya lebih awal dar tv 3... aku pon tak taw camne boleh jadi camtu???
    http://www.dramamelayu.com/

    ReplyDelete